You don’t have to be big. You have to be remarkable

Resepi: Fruit Salad Free Sugar

Assalamualaikum

Hari sabtu tanpa perancangan.. Damn.. Aku pun tak tahu nak buat apa hari ni. Keluar ke tak.. Kat KL hujan dari pagi td till now masa aku menaip entri ni hujan masih turun. Sejuk bumi KL ni. Ok la. Btw today I'm gonna talk about Fruit Salad. It's good for health ok. Those yg tak diet pun bleh makan. Tapi mentaliti sesetengah org ni bile makan salad je ckp kite 'on diet' . Then blame skinny like me too obsess being a skinny. Sigh** Apa la korang ni. Being a skinny doesn't means aku ni diet but have to jaga makan and  kena pantang. Tak de la pening kepala bile sakit je. Then excuse memanjang. 


Tadaaa... Tak kecur air liur ke tgk Fruit Salad aku kat atas ni. Hehe.. Ni sesuai for those yg tak boleh masak mcm aku but mmg suke makanan yg berkhasiat. Reason why tak boleh masak cuz aku tinggal kat hostel. Lagi satu bile buat mcm ni mcm-mcm khasiat kite dpt. Epal hijau, epal merah, oren, anggur, ada khasiat yg tersendiri. Yg paling penting dpt tingkatkan imun badan kite. Manis buah tidak memudaratkan kesihatan kite tapi manis gula mmg memudaratkan kite. Instead of amik juice dlm kotak why not buat je sendiri. Lagi pure kan. 

Tips Fruit Salad
Gunakan Yogurt asli bukan yogurt berperasa cuz yg tu kandungan gula yg tinggi. (aku ada bca dlm artikel kesihatan) and elakkan gunakan mayonis bile buat salad.


P/S: Selamat mencuba.. Sesuai utk breakfast. Tapi aku akan buat bile aku nak


3 Comment for "Resepi: Fruit Salad Free Sugar"

alahaii..x mnat yogurt niee..acenoo??

fatin : hehe lau xminat leh cuba salah yg guna cider cinegar. pure cuka apple

eiyaa: sgt sdp.. best kalau buat msa breakfast.. sejuk2.. crunchy and healhty. hehe

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen. Komen kalian akan ditapis agar tidak wujud sebarang kekeliruan terhadap entri yang telah disiarkan

Terima kasih tinggal komen kat sini. :)

Back To Top