You don’t have to be big. You have to be remarkable

Resepi: Salad Kubis Udang Mayo

Assalamualaikum

Ni antara juadah berbuka puasa aku hari yang pertama. Hari ni baru sempat nk up entri. Busy yang amat. Nak BW pun tak sempat. Tapi esok InSha Allah aku BW balik sapa yg tinggal jejak kat entri2 aku ok?


Nak di jadikan cerita, dugaan hari pertama aku berpuasa adalah.... Rice Cooker aku buat hal.. Rosak daa.. And aku baru je plan nk buat Tom Yam utk berbuka kononnya. Aku plak jenis bukan suka pergi bazar ramadhan. Gamble je la rebus mihun rendam air panas, lepas tu letak kiub ikan bilis, udang and kubis yang aku celur. Sudahnya jadilah Mihun Sup Ikan Bilis. Lebihan udang aku letak dalam salad kubis. Maka terhasillah Kubis Udang Mayo..  Sentap kejap rice cooker rosak. Baru plan nk masak mcm2.

Bahan-Bahan
Kubis (suka hati nak banyak mana)
Mayonis
Udang (Ikut la berapa ekor korang nk letak- direbus atau dicelur air panas)

Cara-Cara
Gaul rata semua bahan dengan mayonis. Da boleh makan. Mayonis tu boleh ganti dgn Thousand Island jugak.


P/S: Selamat berhujung minggu.. :) 


10 Comment for "Resepi: Salad Kubis Udang Mayo"

belilah baru..hihihi.
apapun, mmg mgiurkan lah salad ni..
uduang tu saja je mengoda nur tau..!
Aww..!

dya suruh beli rice cooker baru tu..hihih

wahh nampak macam menarik tu..hehe

sedapnya tu//mayo n udang ada kt rumah nnti leh r try bt nih

cam sedap jer , hihi :D

selamat berbuka jakgi nanie :D

kena beli rice cooker baru la nampaknya.

sedapnya salad tu. :)

sedapppp nyaaa..nk try la ne nnti..

ika suka makan salad tp tak boleh makan udang . nnt nk tukar udang tu dgn ayam la. hihi

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen. Komen kalian akan ditapis agar tidak wujud sebarang kekeliruan terhadap entri yang telah disiarkan

Terima kasih tinggal komen kat sini. :)

Back To Top