You don’t have to be big. You have to be remarkable

Resepi: Bubur Nasi Tom Yam Campur

Assalamualaikum...

Da tengah hari da.. Jom ckp pasal makanan.. Heee... Just now orang ARB call aku tanye pasal [wasiat] cuz orang yang aku suh prepare Letter of Admin tu pergi situ. Sadly sebab tak de beneficiary ARB ckp kena masuk court. Alang-alang da call aku pun tanye la berapa lame masa amik and die ckp biasa akan settle dlm masa 2 tahun. Yg jadi berpuluh-puluh tahun tu sebab pergaduhan waris biasanya. Push Stop.. Jom ckp pasal makanan.

Semalam aku balik masak but tak tahu nk masak apa and finally masak bubur. Aku paling suke makan bubur dengan ikan bilis or telur masin. Paling paling paling aku suke bile dapat makan dengan Tom Yam. Tak kisah la tom yam apapun.


Tadaa... Kalau pergi makan kat kedai kurang-kurang kena sedia RM10, itupun kalau order air kosong. Biasa aku makan kat kedai bubur RM3.50 and Tom Yam plak RM4.50. Kesimpulannya buat sendiri lagi bagus sebab lagi banyak. Cume nk lagi best kena la buat Tom Yam yg pekat. Thai style. Yummy.. 

Di sebabkan Tom Yam aku da ada so balik semalam just masak bubur je la. Then makan. Kenyang Alhamdulillah.. Hari ni tak tahu nak berbuka di mana. Plan ngan Lurviey nak pergi Bazar. Tak jejak bazar lagi nih puasa ni. Korang da berapa kali da jejak bazar Ramadhan kali ni??


P/S: Tersalah tekan kat mne tah tetiba dashboard aku jadi kecik.. nak betulkan mcm mne eh??
P/S/S: Tulisan ada berubah tak?? Tersalah tekan and tak tahu nk fix!!!


11 Comment for "Resepi: Bubur Nasi Tom Yam Campur"

rajin masak...akak baru sekali g PARAM hihi

blh kta tiap2 ari..haha..ssh nk msk kt umh..

napa snap dekat sgt..terliur tgk ayam tuh possing..agagaga

wah terliur pulak deno tengok bubur ni... dah la peberet! :)

sedap pulak nampak bubur tom yam tu. belum pernah lg pegi sbb slalu abah yg pegi. :)

wahh..tak pernah pulak makan bubur tomyam...

dya paling suka makn bubur dgn telur masin..sedapnya..haha.. baru 2 kali

kemain zoom lagik tu! haha.. saja nk buat org terliur ka nanie??
aiyyoo.... skali lg tergugat imanku!! :p

perggh..sedapnya..datang pula time tgh hari ni..mmg terliur nengoknya..!

nanie msak dgn periuk nasi ye bubur dan tomyam tu..?

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen. Komen kalian akan ditapis agar tidak wujud sebarang kekeliruan terhadap entri yang telah disiarkan

Terima kasih tinggal komen kat sini. :)

Back To Top